Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Brzegu

Wycieczka do TVP3 Opole

8 października bieżącego roku klasa 6d w komplecie wybrała się na warsztaty do TVP3 Opole.

Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na miejsce dotrzeć pociągiem. O 8:15 zwarci i gotowi spotkaliśmy się w holu dworca kolejowego. Jako wychowawca miałam małego stracha, czy na pewno wszyscy wysiądą na właściwej stacji. Na szczęście obawy okazały się bezpodstawne. Pogoda dopisywała więc w drodze do telewizji zdecydowaliśmy się na spacer po opolskim rynku. Przy okazji skusiliśmy się na świeże i jeszcze ciepłe pączki.

W TVP3 przywitała nas Pani Anna Ścibor-Jurewwicz - kierownik produkcji. Od niej dowiedzieliśmy się jak wygląda praca w telewizji. Miłym akcentem był "kot" - włochaty mikrofon, którego używa się podczas nagrywania programu na dworze. Włochate etui mikrofonu skutecznie niweluje nawet duże odmuchy wiatru. Następnie naszym zadaniem było przygotowanie programu porannego. Wcielilismy się w role kamerzystów, prowadzących, gości programu, osoby grające w reklamie i reporterów sportowych. Była niezła zabawa, a przy okazji przekonaliśmy się, że mówienie do kamery, to nie takie hop siup. dla niektórych to nie lada wyzwanie i po prostu stres. Gdy Grzesiek krzyknął "Kamera!" kilkakrotnie tylko chichotaliśmy nie mogąc wydusić słowa.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Piosenki Polskiej. Muzeum okazało się bardzo nowoczeste i w pełni multimedialne. Dużą frajdę sprawiało nam to, że mogliśmy wszystkiego dotknąć i przycisnąć każdy guzik. Można tu obejrzeć nagrania video polskich piosenek zgromadzonych na przestrzeni stu lat. Najstarsze nagrania pochodzą z lat dwudziestych ubiegłego wieku. Każdy z nas mógł nagrać siebie jak śpiewa wybrany przebój w budce, która była w pełni profesjonalnym studiem nagrań, pograć na perkusji lub "wskoczyć wirtualnie" w kreacje estradowe, w których występowały największe gwiazdy polskiej piosenki. Wychodzac z muzeum z uśmiechem na ustach większość nuciła: "Pa pa pa, pa pa pa. Tojest właśnie Kiepskich świat..." - piosenkę zespołu Big Cyc z serialu "Świat według Kiepskich".

W myśl zasady  "Coś dla ducha, coś dla ciała", rozśpiewani dotarliśmy do słynnej opolskiej naleśnikarni. Co tu dużo gadać  - BYŁO PRZEPYSZNIE :)

Droga powrotna minęła zadziwiająco szybko pomimo tego, że nie wszyscy mieli miejsca siedzące. To był udany dzień i na szczęście nikt się nie zgubił ;)